1 december 2010

Project






Idag har jag suttit och bollat ideer med mig själv angående upplägget av min gårdsbutik. Så vad har jag: en gammal snickarstuga som vi tömt och röjt sedan i somras. Jag har tätat grunden och M och jag har satt upp reglar på utsidan så vi kan smälla upp isolering och panel när snön smälter, som tyvärr lär dröja ett bra tag antar jag. Nytt tak och skorsten är på plats och invändigt ska nya vedspisen muras in, nytt golv, väggar och tak ska på plats och nya elen ska dras. Inte så lite jobb som ni kanske förstår. Jag har ganska så klart för mig vilka leverantörer jag kommer använda mig av och det är i huvudsak svenska företag. Sista titten får bli på Formex i Januari helt enkelt. Då jag personligen avskyr allt vad köpcentrum heter och har fått för mig att människor mer och mer uppskattar det här sättet att handla på så ska det här projektet bli så spännande. Jag handlar hellre på små butiker och betalar gärna en extra slant för att gynna dom. Det är en stor inflyttning av människor och då speciellt barnfamiljer just på den orten där jag ska öppna butiken så det ska bli spännande och se om dom resonerar som jag. Hoppas du haft en bra dag.

Kram/Pållan

Today i have been planing a little bit around my project. This spring i will open up my shop in a small house on the farm. We just have to fix the walls, floors, isolation and electricity. A lot of job but it feels so nice. Im gonna use swedish suppliers and in January im gonna visit Formex. Its a big fair for suppliers. Im gonna sell products for the garden, home furnishing, textile and products for the children. I really dont like shopping centre and i think people more and more prefer to shop like this, in small shops with unique products. A lot of people with children is moving in at that area around the farm and i hope they think the same. I hope you have had a lovely day.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar