30 augusti 2012

Vårklockor... vilken besvikelse










Tog en sväng förbi Svenskt Tenn igår och hämtade tapetprover. Å gud så besviken jag är. "Vårklockor" som vi hade tänkt ha i salen har fått skarpare färger och den ser så billig ut. Jag har haft ett prov på den gamla tapeten sittandes på väggen sedan förra vintern och det hade blivit så snyggt men nu får jag tänka om. Tror att det blir "Eldblomma" med blå botten istället men jag är fortfarande i valet och kvalet. Måste känna av lite när jag är uppe i huset. Mycket färg och mönster men då rummet ska ha vitt tak, vitt golv, vita möbler och en del metall i form av gjutjärnskamin, det gamla postskåpet och det smidda drinkbordet så kan det nog bli ganska så bra.

 Tapeten blev dubbelt så dyr och inte ens hälften så snygg. 

Fin torsdag önskar jag er.


Kram/Pållan


1 kommentar:

  1. Det var onekligen en annan känsla med tapeterna. Mina Krysantemer som sitter i vårt sovrum såg verkligen annorlunda ut i det nya trycket. Limtrycket fångar ljuset fint, men ögat behöver möjligen vänja sig lite. Jag är sugen på de blå Eldblommorna till vårt matrum.

    SvaraRadera