7 november 2012

Ytterdörr beställd och trapp på plats






Igår beställde jag en ny ytterdörr till huset. Det blev den här skönheten "Granberg" ifrån Leksandsdörren. Inte helt gratis men det är ju den första och sista dörren jag lär köpa till huset så då får det kosta en slant.

Då det idag sitter dubbeldörrar på huset som tyvärr inte är i bästa skick och dessutom måste vi regla upp och isolera både på in och utsidan så funkar det inte med dubbeldörrar. Man ska ju gärna komma in på bredden och inte behöva åla sig in på sidan.

Den här vackra dörren ger intryck av en dubbeldörr och kommer bli finfin när den kommit på plats. 

Annars så händer det en hel del i huset. Bästa bästa snickarn har satt alla skivor på plats i badrummet och nu ska takpanelen skruvas dit. Sen är det dax för bästa plattsättarn att komma och fixa kakel och klinkers.

Nu ska snickarn börja att flytta fönster i hallen och regla upp där. Vi ska ha stående vit träpanel på väggarna. Matchar finfint till det grå grafitgolvet.





Trappen har jag spacklat och målat fem gånger. Den skruvade vi på plats i lördags. Och bara det kändes lovely. 

Så fort hallen är klar så ska jag riva upp golven i köket och salen. Och beställa vita trägolv.

Men vi är inte där än. 

Men vilken tur jag har som har VÄRLDENS bästa snickare som hjälper mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar