4 juni 2012

One side done








Efter mycket regnande i helgen kunde vi till slut börja med taket på härbret i söndagsmorse. Och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med resultatet. Ena sidan är klar och på onsdag kommer bästa snickarn och fixar resten. 

Han hade nog velat byta ut ganska så många stockar i huset också då det är ganska så ruttet men jag tror vi panelar in det så småningom. Framtida projekt så att säga. I år får huset nytt tak och ny färg. Det får räcka helt enkelt.

Tror faktiskt jag ska fråga snickarn om han kan hjälpa oss att isolera och sätta panel på huset också så vi får lite varmare i vinter. Inte så kul med tio grader inomhus när man varit borta en dag.

Jag har beställt kaminen till salen idag och den kommer om ca två veckor. Den ska monteras in bums och eldas i så vi ser att allt fungerar. 

All ved är huggen och sen ska det byggas ett litet vedskjul innan hösten. Blir något av en stolplada så länge tills vi bygger en rejäl bod. 

Ikväll har solen lyst så härligt över Söderby och i morgon blir det en tidig morgon så nu är det dax att släcka lampan.

Önskar er alla en härlig tisdag ; )


Kram/Pållan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar