10 juni 2012

Slut som artist




















Efter att ha skjutsat upp Nikolai till pappa sin och brorsan så var det då dax att ta tag i kammarn. Vi rev ner det skrubbhyvlade taket och under det var det cirka två decimeter med spån, tegelstenar och annat bråte men till slut kom dom härliga bjälkarna fram och en massa mindre härliga gamla rör. Två kubik spån och grus har jag kört ut med skottkärra och ner på tippen så nu är jag så trött så jag knappt vet vad jag heter ; )

Nu ska samma sak göras i salen och köket men det gör jag när min kära far inte ser då han tycker vi ska ta det från ovanvåningen istället. Jag tycker att det är lika bra att göra det när det ändå redan är kaos på nedervåningen. Så det får jag helt enkelt göra i smyg och meddela honom när ingreppet är slutfört och klart he he ; )

Dagens lilla fynd bland allt bråte blev en härlig gammal Niveaflaska med solkräm som säkert är från 30-talet då huset byggdes om från magasin till bostad då det ursprungliga boningshuset brunnit ned på gården.  

I morgon ska jag ringa rörmokarn och elektrikern så dom kan sätta fart bums. Plattsättarn kommer också och kollar på jobbet i veckan. 

Murarn har gjutit det sista på spisen och i morgon lyfter dom på spisen och väger in den. Sen är det bara putsningen kvar. Finfint.

Nu är det dax att sova då det blir hårdkörning i dagarna tre när gosefisen är hos pappa sin.

Hoppas ni alla har haft en härlig helg ; )


Kram/Pållan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar