8 oktober 2012

Husprojekt nummer två












Varför renovera ett hus åt gången när man kan renovera två... Detta är alltså mitt husprojekt nummer två som jag och Nikolais pappa började strippa in på bara timmret förra sommarn. En ny fin eldstad har murats upp då den gamla var i riktigt dåligt skick. Nytt golv lades in och just nu sätter vi den sista panelen och läckten på plats på fasaden. Det är vad jag har pysslat med i helgen ; ) 

Detta ska så småningom bli min lilla gårdbutik. Men mycket återstår så som issolera, måla och skruva upp panel på innerväggarna. Issolera innertak och skruva upp takpanel och sist men inte minst bygga en fin entre med tak över. 

Tur att jag inte har bråttom för i Söderby återstår ännu mera jobb på huset. Har jag tur så kommer bästa vännen och hjälper mig att regla upp i salen och i köket. Verkar som om jag fått tag i en bra målare också som ska få hjälpa oss att tapetsera i salen. 

Det är tur att man gillar att jobba för när dessa projekten är klara så finns det en hel del andra hus på gården som behöver ses över ; )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar