22 januari 2011

Lindberg









Jag besökte HPF ute i Gustavsberg förra veckan och kollade runt lite i deras butik. Min favorit är "Berså" som är designad av Stig Lindberg på 60-talet. Men nu kommer dom också relansera servisen "Turtur" som samme man designade i början på 70-talet. Ska bli roligt och se hur den blir mottagen.

Kram/Pållan

I visited www.gustavsbergsporslinsfabrik.se last week. My favorite is "Berså" designed by Stig Lindberg in the early -60. And now they will introduce "Turtur" also designed by Stig Lindberg in the early -70. Its gonna be interesting to see what the customers says about it.


1 kommentar:

  1. Jag måste faktiskt hålla med även om det var några år sedan jag var där senast. Men känner att den är lite väl upphåsad.
    Vad kul att du tittade in hos mig. Lycka till med uppstarten av din nya butik.
    Önskar dig en trevlig söndag
    /Helena

    SvaraRadera