12 april 2012

Dagens lilla projekt



















Eller stora kanske jag ska säga. This is just the beginning. Nu har jag rivit väggen i salen och fått fram muren. Rökkanalerna är funna och sotarn är bokad. Han kommer på fredag och ska besikta båda skorstenarna och sen är det dax för murarn att påbörja sitt arbete. Jag hoppas verkligen att takhöjden räcker till till kaminen jag valt. Det blir en Westbo Classic och höjden är 1.96 och jag tror att det måste vara minst 20 centimeter upp till tak på grund av brandskydd. Hur som helst så blir det en kamin till hösten ; ) 

Sedan är det bara resten kvar he he. Golvet ska rivas och isoleras. Väggarna ska reglas och gipsskivor ska upp. Taket ska rivas och upp ska någon slags panel som målas vit. Nya fönster måste det också sättas in då dom nuvarande tyvärr inte är i så gott skick. Får helt enkelt bli ett växthus av dom istället ; )
Sen är salen så gott som klar. Jag är nog världens största optimist och får allt att låta så enkelt men herregud så mycket jobb det är när jag tänker efter. Ska nog strunta i att tänka efter och bara köra på istället.

I morgon ska jag och kolla in Brolle på Scalateatern och innan blir det mat på Grodan eller kanske Texas Long Horn. Dom har världens godaste ribs och har ni inte provat dom så gör det. Godaste som finns. 

Sen kommer Nikolai hem en sväng på lördag. Som jag längtar.

Önskar er alla en härlig torsdagskväll.

Nu ska allt bråte lastas på kärran så här har jag inte tid att sitta ; )


Kram/Pållan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar