7 december 2011

Go bananas









































Go kväll på er allesammans,


Idag gick jag totaly bananas på stan. Jag känner att jag har ett visst behov av att strutta runt på stans gator minst en gång i månaden. Älskar Stockholm men det finns ju å andra sidan inge underbarare än att sätta sig i bilen och styra kosan till landet och vårt underbara hus. 

Jag tog en sväng förbi Kreatima där jag inhandlade vit sprayfärg. Jag har fått en gammal korg på jobbet som jag tänkte spraya vit för att sen ha granen i. Granen högg jag för den delen i kväll när jag kom från stan och det är minsann stans snyggaste gran som står utanför härbret i väntan på att kläs i julskrud.

På Granit inhandlade jag finaste tekannan i glas och ett par söta glöggmuggar i klarglas. Jag har verkligen blivit helsåld på deras koncept sista tiden och vill ha ALLT i butiken.

Gick in på H&M och kom ut tusen kronor fattigare ; )

En chockrosa tröja och härligaste silkesbyxorna med resår nertill fick hänga med i påsen från ZARA.

Gick sedan ner till NK och hämtade min korg och ett par trasmattor som jag fått och köpte bästa nötknäpparen från Drosselmeyer. Jag kan verkligen rekommendera den. Klämrisk minimal ; )

Efter detta var jag ju tvungen å ta bussen upp till bilen för att lasta av allt för att sen avnjuta stans bästa sushi som är belägen precis utanför min lägenhet ; )

Full i magen begav jag mig till stans vackraste butik. Där inhandlade jag nya bordstabletter i mönstret Celotocaulis. Tycker dom är lite juligare i mönstret än min Manhattanunderlägg. Jag slog också till på vackraste underlägget "Bless this house" och ett par julstrumpor. En till Nikolai och en till mig ; ) Jag fick också med mig tapetprov på "Vårklockor" som jag just nu känner av lite på väggen i salen. Vet inte riktigt om det kanske blir lite too much med tapet i hela rummet eller om det blir råspont på väggarna i salen och "Vårklockor" i hallen. Måste funderas ett tag. Tapeten är väldigt vacker och dov i färgerna så det kan absolut funka.

Sist men inte minst blev det en andra runda på NK för lite inköp av te.

Sen åkte jag bums hem och högg mig en gran ; )

Ikväll är jag ensam då hjärtat är hos sin pappa. TOMT är det men jag hinner också styra upp lite här hemma. Måste hitta julgransbelysningen. Så med andra ord inget LEGObyggande ikväll. Då vi inte har någon TV så är det mest det vi ägnar oss åt på kvällarna. Älskar LEGO.

Nu ska jag koka mig en härlig kopp te och inviga min nya tekanna.

Trevlig kväll på er.


Kram/Pållan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar