10 februari 2011

Lime











Den här härliga lampan hittar du på www.indiska.se och blir din för 499 kronor. På tal om lampor så glömmer jag aldrig när vi var på Nya Zeeland för tio år sen och vi var inne i den mest fantastiska inredningsbutiken Wellington kunde erbjuda och jag fick syn på just den där lampan och jag skulle bara köpa den. Min pappa som var med på resan tyckte inte jag var klok, varför släpa med en lampa över halva jordklotet när man kan köpa lampor i Stockholm tyckte han. Sagt och gjort så köpte jag den. Något skrymmande men hel var den när vi kom hem. Hade den i mitt matrum i min första lägenhet och men sen jag flyttade därifrån så har den legat nerpackad men så fort vi får tag på just det där huset så ska den upp. 

Kram/Pållan 

You find this lovely lamp at www.indiska.se. As we speak about lamps i have a little story to tell. Ten years ago when we travelled around New Zealand we had a pitstop in Wellington. We went to a lovely store with furniture and i found the most fabulous lamp. My dad thought i was completely crazy. Why by a lamp and travel around the world when you can by a lamp in Stockholm. I bougt it and it was intact when we landed in Stockholm. At the moment its in a box but when we move to that house i will hang it up.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar