7 april 2011

I JUST LOVE THE PLACE























God kväll i det härliga vädret,


Vart tar veckorna vägen egentligen. Redan fredag i morgon och arbetsveckan har ju knappt börjat känns det som. I helgen blir det lite jobb och boysen stannar hemma och myser. Sen kommer ju påsken nästa vecka och det ska firas med god mat och vackert pynt. Jag är väldigt måttlig med mitt pyntande men ett par favoriter har jag. Riset klär jag med små söta påskdamer som jag fick när jag var barn och den andra grejen jag gärna plockar fram är en påsktupp i trä som jag köpte på NK för många år sen. Påskbordet behöver inte vara överfyllt med påskmat utan jag nöjer mig med ägghalvor och mammas inlagda sill. Och jag måste ju nämna vädret också. Var ute på landet igår och termometern visade på 18 grader i solen  runt sju igår kväll. Jag tog bilen och åkte upp till huset med stort H och fotade lite. Och jag kan bara säga en sak: I JUST LOVE THE PLACE. Nu när nästan all snö har smält så ser man alla formerna på tomten. Det är en naturtomt med mycket fruktträd och en fantastisk berså framför huset. Där tänker jag avnjuta härliga frukostar i sommar. Underbart men det är också en hel del jobb. Tur att man har en karl som är händig. Då vi inte har varit inne i huset så vet vi ju inte om det är timmerväggar på insidan. Är det timmer på insidan så behåller vi det och målar det vitt. Badrum och kök blir till att byta ut då det inte är något gjort i huset på säkert trettio år. Lovar att återkomma med bilder inifrån huset den dagen vi får nyckeln. Det vi åtgärdar först är övervåningen så att pojkarna kan flytta in i sina rum och sen får vi ta lite i taget. Det var allt om huset just nu men ni kommer få följa med på den här lilla/stora resan som jag gärna vill dela med mig av. Jag hoppas att ni alla har haft en härlig vecka och så hoppas vi på en helg fylld av vårvärme.








Kram/Pållan


Above you can see pictures of the house. Its an old house from 1850 with the beautiful garden. The spring is here with flowers and warmer temperatures and fresh air. The weekend i soon here and i will work a couple of hours. I hope you will have a lovely weekend with beautiful weather.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar