16 januari 2012

Nikolais rum







Skylten år en gåva från mormor






Mycket läsning blir det






Krokodilryggsäck inköpt på Lafayette för 15 år sedan






Finaste ABC-boxar från Bruka






Smurfsamling som hängt med sedan 80-talet






Järnsäng fyndad på Blocket






Bästa förvaringen till allt LEGO






Lakan inköpta på Åhlens rea för ett par år sen



Tanken med hela övervåningen där både Nikolais och mitt rum ligger är ju att vi ska slå ut kattvindarna och plocka fram alla bjälkar som ser ut att vara i gott skick av det vi har sett. 

Alla golv kommer att slipas och målas vita. 

En önskan jag har är att slå ut väggarna där mitt nuvarande rum är och göra om det till TV-rum och sedan ansöka om bygglov och bygga ut huset med två rum. Jag vägrar nämligen att ha TV i salen då jag avskyr alla elektriska prylar. Blir perfekt att samla TV och mitt lilla kontor på övervåningen. 

Förhoppningsvis så kan vi börja med övervåningen så smått så fort det blivit lite mildare ute ; )

Tur att inte min kära pappa läser det här. Han får nämligen spader på mig när jag snackar husrenoveringar då han är ganska så trött på gamla hus men jag tänkte vara så fiffig och använda mig av mitt härliga ex och riva hela övervåningen då han är en jäkel på att riva saker hi hi ; )



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar