11 januari 2012

Visioner













God eftermiddag allesammans,


Vilken fantastisk dag vi har haft idag. Jag har struttat runt i trädgården i timmar och bara njutit och planerat vad som komma skall. Den här trädgården har sådan potential och är den allra vackraste trädgården jag någonsin sett.

Den har inte blivit omhändertagen på dom senaste tjugo åren så ni kan ju tänka er hur den ser ut. I höstas när vi flyttade in högg vi ner en hel del träd och röjde nässlor och snöbärsbuskar så det stod härliga till. 

Under allt bråte hittade jag bland annat en härlig liten kryddträdgård som jag hoppas tar fart när våren kommer. Vi har också två fantastiska bersåer inpå husknuten. En stor en till mamma och en liten en till Nikolai. Dom behöver ansas rejält och jag ska lägga dit singel som jag anser ska finnas i en berså. Jag vill också dra dit el så vi kan ha belysning i form av Granits härliga ljusslinga när skymningen faller ljumma sommarkvällar ; ) 

Vårt lilla härbre som egentligen inte är så litet måste få nytt tak för att vi ska kunna rädda dom sista golvplankorna som inte ruttnat. Tur att man har grannar me gamla plank på lager så man kan lappa ihop det värsta. Taket är prio så regnet håller sig utomhus.

Som sagt jag har så galet mycket att göra men jag blir också taggad av tanken. 

Jag hoppas att ni har en härlig onsdag. Själv ska jag strax hämta gosefisen och sen blir det god middag.


Kram/Pållan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar