23 februari 2012

Gjutjärnskamin till salen







Häromdagen var murarn här och vi rotade fram den gamla muren i salen och konstaterade att vi absolut kan koppla in en gjutjärnskamin. Vi var lite osäkra då som satt för muren med spånskivor och att den är väldigt smalt murad. Men som sagt det blir en gjutjärnskamin i salen i form av Westbo Classic från Kaminhuset i Nälden. Älskar modellen och det faktum att den kommer värma gott i hela huset. 

När jag eldar i vedspisen i köket så värms muren upp härligt ljummen ända vägen upp till nock och värmer upp mitt rum på övervåningen. Nu får Nikolai också en härlig värme i sitt rum då salens skorsten går igenom hans rum. 

Den här kaminen kommer bli kalasfin ihop med tapeten "Vårklockor", mitt gamla postskåp, vitt trägolv, Ektorpsoffa, Petite Volierelampa och mitt smidda drinkbord. 

Ni hör, jag har allt planerat redan och allt antecknat i min lilla idebok som ständigt fylls på med ideer ; )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar