28 augusti 2011

Härlig helg


















Vilken underbar helg vi har haft ; )


Go kväll allesammans,

Helgen har bjudit på en massa jobb. På torsdagskvällen gjöt vi grunden till entren på min lilla stuga. Resultatet blev finfint och nu är det bara resten kvar ; ) På torsdag kommer golvet.

I fredags var jag och Nikolai i stan och mötte upp hans små kusiner och åt en god lunch. Spanade in lite butiker men kom bara hem med en p-bot på 900 kronor, grrrrrrrrrrrr. På hemvägen lämnade jag gosefisen hos sin pappa där han ska vara i fem dagar. LÄNGTAR SÅ EFTER HONOM ; )

Igår var jag med på en loppis och sålde av ett och annat men har fortfarande mycket prylar kvar. Jag har en liten ide om hur jag ska kunna sälja mina saker utan att flänga runt på en massa loppisar som dessutom kostar pengar men mer om det när vi flyttat till huset. 

I förmiddags åkte jag in till söder och köpte en jättefin järnsäng till Nikolai som jag hittat på Blocket. Troligtvis är den från början av 1900-talet och har en fin sliten look och nu ska jag bara komplettera med lite madrasser och fina påslakan. Såg att H&M hade jättefina med svampar på ; )

Efter lunch fortsatte vi tröska vete. När man hör tröskorna dundra så vet man att hösten är på g. Frisk hög luft och träden börjar skifta färg. Man kan börja kura inne med tända ljus med gott samvete ; )

Som sagt helgen har bjudit på en massa trevligheter och en spännande vecka väntar. På torsdag är det Formex och det ser jag fram emot. Ser vad dom har att bjuda på den här säsongen. 

Nu har nedräkningen börjat. Fem veckor kvar tills vi flyttar in i huset. Eller jag kanske ska säga så här "I belive it when i see it". Men tanken är i allafall att vi flyttar om fem veckor. Kartongerna är packade och jag är så laddad att det bara spritter i kroppen ; )

Nog om detta. Nu är det läggdax så jag orkar jobba hårt i morgon.

Jag hoppas att ni alla har haft en underbar helg. Nu laddar vi för en härlig vecka.

Kram/Pållan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar