7 augusti 2011

Plåtskåp
















God morgon sköna söndag,

Veckan har varit fyllt med mys, motion och igår var vi på loppis och jag köpte ett gäng med härliga små flaskor som jag ser framför mig som ett vackert stilleben. Vi besökte också konstutställningen på Follnäs.

Nu på morgonen var det meningen att vi skulle lastat av nio pallar med lekakulor som jag ska fylla grunden med i huset med men nu ser jag att det regnar. Får avvakta och se om det klarnar upp.

Som sagt mycket mys har det blivit denna sista sommarlovsvecka och i morgon börjar gosefisen på förskolan igen efter ett åtta veckor långt sommarlov och jag kan lova att han kommer gilla det så mycket att äntligen få träffa sina kompisar igen.

Igår tog vi oss en en vända på backen igen och jag gjorde till min lycka en upptäckt i garaget som jag missat tidigare. Framför mig stod det ballaste skåpet jag sett på länge. Ett gammalt postskåp i plåt som just nu är fyllt med motorsågar, glödlampor och diverse annat. 

Jag tänkte att vi skulle ha det i vardagsrummet på nedervåningen och ha tex Aaltovaser i. Blir en häftig kontrast med rått skåp mot vackert glas ; )

Matchas ju väldigt fint med "Challiereslampan". Blir finfint.

Har hittat en massa gamla fina stolar, bord och andra gamla möbler på magasinet som jag tänkte ta till vara på och fixa till. Gamla möbler som använts på gården genom alla år.

Veckan som kommer ska alltså ägnas åt att skotta in nio kubik lekakulor och sen får vi hoppas att plåtslagaren kommer med dropplåtarna och att golvet levereras så vi kan lägga in det.

Jag hoppas att ni har haft en härlig helg och så hoppas att solen tittar fram snart.

Kram/Pållan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar