26 mars 2012

Dagens tingeltangel






Huggarbälte med diverse bra-att-ha-verktyg.


Tjingeling allesammans,


Dagen har tillbringats i skogen. Efter det åkte jag och köpte smågodis för 80 kronor som jag nu ska smälla i mig. Kan bli så vansinnigt sugen på godis ibland och idag är just en sådan dag. 

I morse fällde vi en hel del träd på tomten så i morgon ska det köras bort ris och till helgen ska vi ta oss an vad som legat gömt under grenar och löv. Jag har anat ett fint land där jag tänkte att vi ska odla potatis. Sedan tänkte jag att vi ska göra odlingbänkar av mina pallkragar som jag har på logen för att odla sallad och örter i. 

Jag har beställt nytt tak till härbret då det gamla teglet är helkass. Det blir svart enkupigt plägel. Samma variant som jag valde till Snickarstugan. Sen ska det bara färg på huset och sen är det klart på utsidan. Syrenhäcken runt härbret har jag minskat ner och ska plantera rosbuskar på ena sidan och behålla häcken på den andra sidan. Insidan ska isoleras och kläs med råspont som målas vitt. Golvplanken är ruttna så dom ska bytas ut. Gamla grannar har ett gäng som jag ska få. Huset kommer bli perfekt för festligheter eller varför inte butiksverksamhet av någe slag. Jag har lite ideer.

Känns toppen att vi har så fint väder redan i mitten av mars. Innebär att vi kommer ha hunnit en hel del på tomten när sommaren kommer. Kan ju vara trevligt att njuta lite också ; )

Hoppas att ni har haft en härlig måndag i solskenet.


Kram/Pållan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar