11 mars 2012

Sköna söndag






Videkvistar




Vårfint i salen




Middagen bestod av thai i takeawayform




Dagens lunch intogs i trädgården i solskenet




Nya gungan är invigd av gosefisen




Rum i trädgården som jag har planer för



Vilken underbar helg vi har haft ; )


Igår när vi kom hem från pappa Micke och finaste Leo klädde vi på oss för utelek och struttade runt i trädgården och fick besök av före detta grannar. Kvällen avslutades med thaimat som vi hämtade på takeawaystället.

I morse vaknade vi upp till strålande sol och humöret på topp. Njöt frukost och därefter klädde vi oss för slit och släp i trädgården. Nikolai har varit så duktig idag och släpat grenar med mig. Och som vi har släpat sen, puh. Vi har också hunnit med att kratta, monterat skottkärra, rensat kryddträdgården, ätit lunch i solen och haft lite besök. När vi gick in efter 6 timmar så somnade gosefisen på en sekund i soffan och jag ska njuta en kopp te nu. 

Jag har ju mycket visioner för vår trädgård och bland annat så vill jag skapa rum i trädgården. På bilden längst ner ser ni en gammal mur. Har stått en vedbod där för 60 år sen och nu är grunden det som är kvar. Dungen är på baksidan av huset och har härlig eftermiddagssol. 

Så här ser jag framför mig ett härligt lövverk, trädgårdsmöbler, ljuslyktor hängandes i trädet, en bra bok och ett gott glas eftermiddagsrose. Kan bli bra det ; )


Fin kväll önskar jag er.


Kram/Pållan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar