15 maj 2012

Dagen idag








Idag har murarn hunnit få ordning på muren i salen och murat igen hålet i Nikolais rum. 

Själv har jag ägnat kvällen åt att knacka ner all gammal puts från den ena skorstenen och nu har jag bara den andra kvar. Det får bli morgondagens projekt efter att jag hämtat tegel.

Sedan har jag ju beslutat mig för att vi ska behålla våra fantastiska gamla fönster så det är ju ett annat projekt jag har. Att skrapa fjorton gamla fönster. Inte det roligaste jobbet kanske men det blir finfint när de blir klart.

På kvällkvisten fick vi också besök av killen som ska gjuta vårt badrum och lite annat. 

Det som är skönt att veta är ju att dessa gubbar inte är några fuskbyggare. Gamla gubbar som kan sin sak ; )

Nu är det tack och god natt för idag.


Kram/Pållan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar