28 maj 2012

Helgen i bilder





Har hunnit bläddra hela två magasin




Gosefisen pockade hundkex till mamma sin




Äntligen är spisen till köket köpt




Vår älskade Nikolai




Fest hann jag med i Zarablus och bling bling




Behöver lite glamour med jämna mellanrum




Skorstenarna puttsade. Nu ska dom bara slammas på insidan




På lördag kommer bästa snickarn och lägger tak på härbret




Fyndade skönaste trädgårdsbordet hos grannen. Har ju inte tillräckligt med projekt..




Finfina pelargoner




Avslutade söndagen med ansjovistårta och en kall öl


Vilken underbar helg vi har haft ; )


Nikolai har varit hos sin pappa i två dagar och jag passade bland annat på att gå på fest och njuta god mat och dryck.

Murarn är i princip klar med skorstenarna och sen är det bara eldstaden i köket som ska muras. Sen är man av med en hantverkare he he.

Spisletandet fortsätter. Nu har vi i allafall köpt en rejäl spis till köket. Liiiite over the budget men veden är gratis så vi tjänar på det i längden. Den fantastiska kaminen vi hittade häromdagen som jag tänkt att vi skulle ha i salen håller tyvärr inte rätta måtten så nu måste jag börja om på nytt och försöka hitta någon som passar storleksmässigt. Troligtvis kommer jag köpa en på samma ställe där vi köpt köksspisen. This is not the end of that story ; )

På lördag kommer bästa snickarn och hjälper oss att lägga det nya taket på härbret. Sedan ska det målas och snyggas till utvändigt. Insidan blir ett projekt i framtiden. 

God mat och dryck har vi njutit mest hela helgen och nu är vi inne i en ny arbetsvecka vilket känns toppen.

Hoppas ni alla har haft en härlig helg och fin vecka önskar jag er.


Kram/Pållan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar