8 maj 2012

Furu vs Vårklockor











(Min kära far kommer få spader när han får se vad jag har gjort i salen)


Salen är strippad i på bara panelen och nu står jag inför det svåra valet att välja mellan furuväggarna eller den underbara tapeten Vårklockor från Svenskt Tenn. Då jag är uppvuxen i ett furuhem så känns valet ganska så lätt he he.

Nu har vi bestämt att vi ska fixa muren i salen själv. Då vet vi i allafall att det blir gjort det närmsta halvåret. Så får vi förhoppningsvis tag på en murare som kan fixa köket åt oss. Den som lever får se ; )

Vädret är ljuvligt och humöret på topp. 

I veckan börjar vi med vårbruket också. Det ska harvas och grödorna ska ner i jorden. Mitt potatisland ska fyllas med fin gödsel och potatisen ska sättas. Odlingslådorna ska också styras upp så fort Nikolai kommer hem. 

Önskar er alla en fin tisdag och njut sol ordentligt för det är regn i sikte. 


Kram/Pållan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar