11 maj 2012

Dagens prestation












Tömt härbret på 450 tegelpannor. Det är dagens prestation. Har lyckats fått dom sålda på Blocket också, tjohooo.

Vedspisen och kökspannan har åkt ut med huvet före och på måndag kommer hör och häpna murarn. 
En gammal go gubbe som är lite slaffsig men mycket yrkeskunnig och kommer sju när han sagt att han kommer sju. Sånt gillar vi. Han kommer börja med att slamma båda skorstenarna för att sen fylla ut muren i salen och putsa upp den väggen. Efter det ska han mura upp en helt ny eldstad i köket med en fin murad kåpa. Måste kolla ut en ny gjutjärnskamin då den jag valt ut blev för hög och dessutom måste vi köpa oss en ny vedspis till köket.

Nu har vi njutit fredagsmiddag och ett glas rött. I morgon blir det pysseldag på Nikolais skola och jag ska bland annat plantera pilträn. Resten av helgen blir det jobb på huset. 

Så fort vi fått på taket på härbret ska det målas och snyggas till utomhus. Insidan får vi ta nästa år. Har tänkt mig att använda det som gästhus och festlokal. Älskar att ställa till med fest he he ; )

Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig då jag varit uppe sedan halv 6.

Önskar er alla en fin fredagskväll ; )


Kram/Pållan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar