31 oktober 2011

Granna granar









Gokväll på er allesammans,


Vilken härlig sista oktobermåndag vi har haft idag. Solen har skinit och vi har haft tio härliga plusgrader.

Idag har jag pimpat mina små Waldemarsuddekrukor med söta minigranar som jag fyndat på IKEA. Älskar snittblommor i alla dess härliga färger men när det kommer till krukväxter så föredrar jag gröna växter. Krukan är så vacker i sig så blomman behöver inte vara så märkvärdig. 

I morgon är det första november och vi närmar oss Nikolais tvåårskalas som ska firas med buller och bång. Det ska bjudas på lite mat och dryck i form av ett par olika pajer och sallad som sedan avslutas med Sorundatårtan som jag beställt. Har ju bakat den själv bland annat till hans dop men tiden räcker inte riktigt till den här gången och dessutom så har jag vunnit den här tårtan så det passar ju perfekt att beställa den till just denna högtid.

Nu ska jag krypa ner i sängen och njuta senaste Lantliv. Absolut bästa tidningen som jag njuter om och om igen ; )

Önskar er alla en skön kväll och en fin tisdag.


Kram/Pållan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar