2 oktober 2011

MITT PARADIS






Kornblå kammare som så småningom blir badrum.


Vacker sal men tre fönster och utsikt över nejderna.


Salen där det tidigare stått en kakelugn. Tänkte installera en gjutjärnskamin där.


Salen med utgång till hallen.


Hallen med härliga fönster som vetter ut mot lilla och stora bersån. 


Dubbeldörrar som måste isoleras och målas med tiden. 


Trappa upp till övervåningen.


Mitt kommande rum. Övervåningen ska renoveras först så vi boar i salen under vinter.


Mitt rum där golvet ska slipas och målas vitt.



Nikolais rum med en härlig morgonsol.


Nikolais rum.



Hallen uppe som kommer bli något större då vi ska nyttja kattvindarna som nu är inbyggda. Och sen så blir det väl ett liiiite snyggare räcke runt trappan också hi hi.


Lilla toaletten. Härligt att det finns toalett inne så vi slipper utedass.


Entren.


Senaste designen på kranen i köket. Tveksamt om jag ska byta ut den ; )


Underbar vedspis i köket som värmer gott.


Fantastiska gamla fönster. Innerfönster åker upp bums när målningen är klar så vi håller värmen inne.


Utanför härbret står det vad vi tror är en gammal grind. Tänkte faktiskt eventuellt göra sänggavel av dessa istället.


Fantastiska detaljer på alla fönster.


Vattenhål på tomten som numera är tömt då Nikolai badade i det första dagen ; )


Gokväll allesammans,


Oj oj oj ja vad säger man. Har varit fem omtumlande dagar senaste veckan. I onsdags fick jag nyckeln till huset och åkte med stor förväntan upp till tomten. Och det enda jag kan säga är: Jag har kommit till paradiset. 

Det har ju inte bott någon permanent där sedan 50-talet så det är väldigt spartanskt. Inget varmvatten och ingen dusch men det går det med.

Korkmatta a la 50-tal, fantastisk Huskvarnapjäs i köket, underbara gamla fönster och sist men inte minst trädgården. Den är så vacker så jag finner inga ord. 

Gamla äppelträd, vinbärsbuskar, päronträd, lavendel och ett vackert gammalt härbre. 

Det finns ingen isolering i huset så vi bor så länge det går sen får vi boa in oss någon annanstans.

Sedan jag vi fick nyckeln så har vi hunnit med en hel del. Jag har fått köket målat. Idag har pappa huggit på tomten som var välbehövligt då ingen satt en motorsåg där sedan ja vem vet när. Det har rensats rabatter och bersån har fått sig ett lyft. Fruktträden har ansats och vi har rensat runt härbret. 

Med andra ord så stormtrivs jag just nu och Nikolai likaså. Det här kommer bli finfint. 

Helgen har bjudit på ett underbart väder och jag hoppas att ni alla har haft en skön helg och vi ser fram emot en härlig oktobervecka. 


Kram/Pållan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar