13 november 2011

Helgen i bilder







Varje kväll tänder vi lyktor i trädgården som jag hängt i våra härliga äppelträd. Fyndade dom på Granit för 25 kronor styck ; )




Fredagsmyset har precis börjat




Kylskåp och fruktfat är väl påfyllt för kommande vecka




I fredags blev det hembakad pizza och lite rött vin. Olivoljan som ni kan skymta i flaskan i bakrunden är en gåva från en vän som med kärlek har odlat oliverna på sin egendom i Provence och fraktat den hem till Sverige och till mig. Kommer smaka bra på morgondagens sallad ; )





Lite tilltugg till fördrink










Lördagen bjöd på grått väder och mycket arbete i trädgården. Vi har placerat ut fågelmat och i morse så var det säkert 20 fåglar som vi kunde skymta utanför fönstret när vi njöt grötfrukost



              
Många lövhögar blev det 


             







Har kört in gamla tegelpannor som legat utspridda över hela tomten och har säkert legat i tio femton år så jag kände att det var dax att dom skulle få komma in under tak ; )




Gosefisen knaprar gamla päron som fortfarande hänger med på trädet







Vackraste fönstret i gamla härbret. Ska bli ordning på det huset också en vacker dag ; )




Förra hyresgästen var så vänlig och lämnade kvar trädgårdsmöblerna som ska få sig en upputsning tills nästa sommar. Ännu ett projekt ; )


Gokväll allesammans,


Vilken härlig helg vi har haft. Vi har fixat i trädgården och njutit god mat. Nu väntar en ny vecka med jobb och fix i huset. Har suttit och planerat vårt kök idag och vet hur jag vill ha det. Det blir ett enkelt kök från IKEA men satsar på en ordentlig bänkskiva i svart sten precis som jag gjorde i lägenheten i stan. Det blir en porslinsho och inga skåp på väggarna utan bara vitt kakel i måtten 8X17 som läggs omlott. Jag hittade en bild i senaste Lantliv Jul & Pyssel på ett kök som ser ut precis så som jag vill att vi ska ha det. Återkommer med bild. 

Jag hoppas att ni alla har haft en skön helg och att ni går en härlig arbetsvecka till mötes. 


Kram/Pållan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar