13 november 2011

Nya brillor och första råttan i fällan















Ja det här med att bo i hus har ju både sina fördelar och nackdelar. Idag stod jag i köket och hörde hur Nikolai fnittrade och stojade i hallen och när jag gick dit så satt en tjock råtta på hallmattan. Jag började stäppa och tjoa och öppnade dörren med en önskan om att den skulle skutta ut. Men icke sa nicke. Efter lite jagande så for den in under vedspisen. Efter lunch laddade jag med riktigt rackabajsarråttgift i härbret och i vedboden och det sista jag gjorde innan vi gick upp och la oss för en timme sen var att gillra råttfällan med en härlig bit herrgårdsost. Trettio minuter senare så small det till så nu sitter han antagligen där nere blodig och halshuggen. Härligt att slänga ut den det första jag gör i morgon bitti men vad gör man inte ; )

Hur som helst så var det ju inte det jag skulle berätta utan om dom supersnygga glasögonbågarna jag av en slump hittade hos en optiker i fredags. Helt tvärtemot vad jag har nu och jag känner att dom här är riktigt kaxiga. Dom kommer från ett märke som heter Seventh Street och kostar endast 890 kronor. Dom ska jag faktiskt slå till på och det får bli en julklapp till mig själv ; )




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar