13 november 2011

Köksplaner


















Dom två översta bilderna är från mitt kök i stan. Tänkte köra på samma kakel, diskho och bänkskiva men ett lite lantligare kök i huset. Vi river ut den gamla vedspisen som är väldigt sliten efter alla års eldande och murar om och sätter in en ny vedspis i modell mindre och så ska grannsmeden få smida en kåpa som jag sen putsar och målar vit. Jag vill ha kaklat ända upp till tak och inga väggskåp. Kaklet jag valde till stan är 7X18 cm och är satt omlott vilket jag tycker är snyggast. Jag hoppas ju också att det är synliga bjälkar under det nuvarande taket och att dom är i gott skick.

Tredje bilden ovanifrån är från vårt kök i huset. Jag vill ha diskho framför fönstret så jag kan spana ut över ägorna medans jag diskar hi hi ; ) Det blir vitt trägolv och övrig inredning väldigt sparsmakad. Jag har hittat jättefina lampor hos Nacka byggnadsvård som liknar dom på bilden nedan och som dessutom är billiga. 

Bilden nederst är från tidningen Lantliv Jul & Pyssel och stämmer väldigt bra överens med hur jag vill ha det i vårt kök. Lite tankar om köksrenovering och många nya ideer lär väl dyka upp under tiden. 

Någon av er som precis håller på med köksrenovering kanske och kan komma med lite tips?!


; )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar