9 maj 2011

Att kunna stå för det man säljer


























För mig har det alltid varit viktigt att jag ska kunna stå för dom varorna jag säljer i butiken som jag arbetar i. Och jag kan helt ärligt säga att dom enda varorna jag någonsin har kunnat stå för är under den tiden jag arbetade på Iittala. Jag har nästan bara produkter från Iittala i mitt hem. Dom är klassiska och håller forever. Spana in den nya underbara servisen Korento som Klaus Haapaniemi designat för dom. Han har även gjort servisen Taika som kom under min tid i företaget. Underbar att blanda med den vita Teemaservisen och dom gröna Kartioglasen. Jag är Iittalafrälst och kommer alltid så att vara. Sen att man smyger in ett par av Svenskt Tenns ljuvliga produker i inredningen skadar ju aldrig. Så vad händer på husfronten då. Ja inte så mycket faktiskt. Vi var på husvisning igår och får väl se vad som händer. På onsdag kommer dom och fotograferar min lägenhet i stan och jag måste ju säga att det smärtar i mitt hjärta att behöva sälja min lilla pärla men vad gör man inte för att Nikolai ska kunna röja runt i en härlig trädgård med fruktträd och gungställning. Vi har inte sett slutet på den här hushistorien än. Vädret får jag inte glömma att nämna. Det enda man kan säga är UNDERBART. Blir varm i hela kroppen när man får vakna upp till ett härligt väder. Och sen att Nikolai ligger bredvid mig och snusar gör inte saken sämre hi hi. Nu har jag i allafall köpt mig en ny laddarsladd till datorn så nu ska uppdateringen bli bättre. Jag hoppas att ni alla har haft en härlig helg i det fina vädret och att ni går en trevlig arbetsvecka till mötes. 

Kram/Pållan

It has always been important for me to personally love the products that im working with. And the only time a have felt like that was when i was working for Iittala. Most of the products i have in my home is from Iittala and i just love the design. Check out the new porcelain Korento designed by Klaus Haapaniemi. Just fabulous. I hope you all have had a lovely weekend and i just have to mention the fabulous weather. Its lovely to put on the shoes without socks and hang in the jackets in the wardrobe. I have three weeks left at my job and after that i will continue to renovate my little house at the farm and start up my shop.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar