29 maj 2011

Underbara helg











Vilken underbar helg vi har haft. I fredags sov jag och Nikolai på landet och klev upp tidigt igår morse för att möta upp Therese med familj på Berga. Vi klappade kor, åt korv och spanade in dom ursöta griskultingar. Resten av kvällen blev lugn och stillsam hemma.












I morse klev vi upp och begav oss till Solna för att hämta upp dom kalasfina rottingstolarna ur IKEAs Kryddstarkt kollektion. Jag köpte en av varje färg och tänkte pynta dom med egensydda kuddar i Svenskt Tenns tyg Elefant. Färgerna på stolarna matchar perfekt ihop med dom olika färgerna på tygerna. Blir finfint. Stolarna var precis lika fina om inte finare än på bilderna. Efter Solna begav vi oss ut till Nacka där jag hämtade upp mina två nyinköpta mini-Aaltovaser. Dom ska pyntas med blommor såsom tussilago och vitsippa.














Sist men inte minst så låg min favorittidning Lantliv i lådan i fredags när jag kom till landet och i den så fann jag den underbara fåtöjlen här ovan och det står Pållan skrivet på den minsann. Du hittar den just nu  till ett rabatterat pris hos ILVA. Lovely. 

Min helg har varit toppen och jag hoppas eran har varit detsamma.

Kram/Pållan 

We have have had a fabulous weekend. I have picked up my new rattanchairs from IKEA. I bought a turquoise, red and yellow one and im gonna match them with pillows from Svenskt Tenns textile Elefant.
I have also picked up my new mini-Aaltovases from Iittala that i bought. A clear one and a green one. 

I have also checked out this lovely flowery armchair from ILVA. I just love it. Just my style.

I hope your weekend have been fabulous aswell and have a great start at the new week.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar