31 maj 2011

Summer holiday












Vilken underbar dag vi har haft idag. Jag firar lite extra då det var min sista dag på jobbet, tjohoo. Nu ska det njutas sommarlov och snickras på stugan. Tänkte även unna mig ett frisörbesök, kiropraktorbesök och en dag på Njuta Spa i Nackastrand. Blir en bra start på sommaren känner jag. Nu ska jag ägna mig åt storkok och planering av butik. Senare i sommar väntar två veckor semester i Finland där vi ska besöka loverboys släktingar. 

Blev ju tyvärr ingen flytt till det tänkta huset nu i mitten av Maj men nu satsar vi på en flytt i Oktober istället och ser om det går vägen den gången istället. Surt men vissa saker måste lösa sig först. Så nu blir vi kvar i lägenheten ett tag till men som tur är så tillbringar man ju mest tid utomhus och på landet så det går ingen nöd på oss. 

Kanske bra att slutföra projekt snickarstugan först och sen så blir det projekt husrenovering lite senare. En sak i taget.

Det blir också en hel del festligheter framöver såsom dop, öl med gamla arbetskamrater, balkongfest och inte minst midsommar. Jul och midsommar är viktiga högtider tycker jag och dom ska innehålla mycket god mat och goda vänner. Får se var vi hamnar i år.

Jag hoppas att er dag varit härlig och att vi får njuta sol i morgon också.

Kram/Pållan

What a lovely day we have had today. Sunshine and warm temperature. 

It was my last day at work today and it feels gooooood. Now i will have a long summer holiday with my family and we will take a trip to Finland and visit loverboys relatives.

We cant move to the house at the moment but hopefully in the beginning of October. But we havent seen the end of this story yet.

We have a lot of party to look forward to aswell. christening this weekend. after work with old colleagues next week and then a balconyparty next week. Just what i like, a lot of partys.

I hope you all have had a great day and hopefully the weather is great tomorrow aswell.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar