12 juni 2011

Vilken härlig söndag












Vilken härlig söndag vi har haft och jag har fått massor med saker gjorda. Jag har nästan målat klart all panel som vi ska ha till ytterväggarna på stugan och det sista målar jag klart i morgon. Det ska också inhandlas isolering och lite andra bra att ha grejer i morgon så vi kan börja snickra färdigt utsidan. Sedan måste jag börja regla på insidan så att elektrikerna kan börja sätta elen. Vore trevligt om muraren kommer också så att vedspisen kan hamna på plats men det återstår att se.

Nikolai har varit med hela dagen på backen och inspekterat vartenda litet djur som kommit i hans väg och myst runt i allmänhet medans jag har jobbat. I morgon ska jag åka och köpa en liten pool till honom så han kan få bada nu när vädret är så fantastiskt.

Det känns fantastiskt skönt att ha ett långt sommarlov framför sig och Nikolai börjar först den 11 augusti på Solrosen så det blir ett långt och härligt sommarlov för honom, lovely.

Jag hoppas att ni alla har haft en skön helg och njutit ordentligt av den härliga värmen som just nu infinner sig i vårt vackra land.

Kram/Pållan

We have had a lovely day at the farm and i have painted all the panel for the walls at my little house. Nikolai have spend the whole day with me and he have checked out all the small insects and played around.

Tomorrow we will go and by a small pool for him that we will put in the garden so he can have a little swim.

It feels good to know that we will have a long summerholiday together and he will start school again the 11 of August, lovely.

I hope you all have had a nice weekend.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar