11 juli 2011

Busy Busy Busy









Go kväll,

Vilken härlig helg vi har haft. Fredagen bjöd på dubbla turer till brädgården där det inhandlades råspont till väggarna och taket. Lördagen och söndagen spenderades som hantlangare åt muraren som ikväll lade sista handen på spismuren. Bild kommer i morgon när ljuset är bättre. Resultatet blev toppen och nu är det bara vitfärg som ska på men det är det sista jag gör när ALLT annat arbete är gjort. 

I morgon bitti tänkte jag ta en långpromenad innan jag ska börja arbetet med att jämna av golvet så att vi kan lägga bjälklaget. Det går sakta men säkert framåt ; )

Golvvirket ska köpas och jag vill gärna ha robusta spontade golvplank och tror jag ska åka ner till brädgården och spana ut några i morgon. 

Jag hoppas att ni alla har haft en fin helg och att ni njuter ordentligt av sommaren och solen.

Kram/Pållan

I have had a busy weekend at the farm. I have supported the bricklayer and the result is very good. I will show you tomorrow. I will also paint it white but that will be the last thing i do in the house. 

Tomorrow i will go to the timberyard and check out the timber for the floor. I would like it robust.

I hope you all have had a lovely weekend and that the sun is shining on you.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar