16 juli 2011

Manhattan














Vilken härlig lördag,

Igår tog jag och Nikolai en tur in till stan där det inhandlades lite småsaker. Bland annat så köpte jag mig cellplastkartong och fina häftstift på Granit. Har sedan tidigare köpt ett vackert linnetyg på Åhlens så ikväll när gosefisen somnat fick jag äntligen ihop min moodboard. Använde mig av sådana under mina utbildningar och tycker att det är ett bra sätt att få ner ideer och inspirationsbilder på. Har väldigt mycket ideer just nu och kreativiteten flödar minst sagt.

Jag unnade mig också en ny plånbok och bordstabletter från favoritbutiken. Det får bli sommarpresent till mig själv efter allt arbete i min lilla stuga hi hi ; )

Jag hämtade också tygprover på bland annat tyget "Elefant" i olika färger som jag tänkte sy kuddar och hissgardin till Nikolais rum. Härligt med färg.

Vi har hunnit med väldigt mycket i stugan och nu är bjälklagen fixade i båda rummen och i morgon fortsätter vi med att regla insidan. Känns som vi har bra flyt nu ; )

Jag hoppas att ni alla har haft en fin lördag och så hoppas vi på lite sol i morgon. 

Kram/Pållan

Went to town yesterday and bought new wallet and six tablemat from my favorite shop Svenskt Tenn. A summergift for myselt ; )

I also picked up small pieces of textile that i would love to sew curtains for Nikolais room. "Elefant" its called and you can find it in several different colours

We have also done a lot of work in my little house and we will continue tomorrow morning.

I hope you all have had a lovely Saturday.



1 kommentar:

  1. Schysst plånbok, var har du köpt den?
    Jag säljer plånböcker som idag vänder sig främst till män men funderar på att utöka med ett sortiment för tjejer också så jag är ute och jagar inspiration :)

    SvaraRadera