13 juli 2011

Gråsippa









Fantastiska krukan "Gråsippa" designad av Signe Persson Melin. Finns i tre storlekar och du hittar den hos Byarums Bruk. 

Go kväll allesammans,

Idag har vi haft en något svalare dag vilket jag tycker är skönt. Vi har fått en massa gjort i stugan. Jämnat av golvet, förberett för elektrikern som kommer nästa vecka, tätat klart muren och sen var jag till brädgården en sväng och kollade ut golv. 

Jag besökte också en tjej som har en trädgårdsfirma i krokarna som behöver personal och det skulle ju passa mig finfint att kunna jobba lite extra med det som faktiskt intresserar mig. Trädgårdsarbete och att få arbeta utomhus och fysiskt det är min melodi det. Vi får se om hon hör av sig.  

I morgon är det torsdag och tror minsann att jag ska ta mig en lång härlig promenad i morgon bitti innan jag fortsätter med stugan.

Hoppas ni njutit onsdagen riktigt ordentligt.

Kram/Pållan

Today we have had a cooler day and thats perfect weather to work in. We got a lot of things done in the house today and i have also meet a woman that has a gardencompany. She needs some staff and that kind of work fits me perfect. I would like to work three das a week and then work on the farm rest of the time. 

Tomorrow i will take a long work before i continue the work in my little house.

Above you can see a lovely pot designed by Signe Persson Melin and you can find it at Byarums Bruk.

Hope you all have had a nice wednesday.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar